Działalność

Kariera

Kontakt

PL
UNIMOT Unimot Infrastruktura Aktualności Grupa UNIMOT sponsorem generalnym Rajdu Barbórka

Grupa UNIMOT sponsorem generalnym Rajdu Barbórka

21.11.2023

Grupa UNIMOT została sponsorem generalnym Rajdu Barbórka. To kolejny ważny dla Automobilklubu Polski partner z branży bezpośrednio powiązanej z rynkiem motoryzacyjnym. Pod szwajcarską marką AVIA tylko w Polsce działa już rozwijana przez Grupę UNIMOT sieć około 130 stacji paliw. W całej Europie stacji pod tą marką jest ponad 3 tysiące.

Grupa UNIMOT jest multienergetyczną grupą kapitałową i liderem wśród niezależnych importerów paliw ciekłych i gazowych w Polsce. Od 2016 roku spółka należy do stowarzyszenia AVIA International, dzięki czemu jako pierwsza uzyskała prawo do budowania i rozwoju sieci stacji paliw AVIA w Polsce i w Ukrainie. UNIMOT ma ponad 30 lat doświadczenia na rynku paliwowym, specjalizuje się w hurtowej sprzedaży oleju napędowego, a także dystrybucji pozostałych paliw płynnych, zarówno na terenie kraju, jak i poza jego granicami.

Bardzo się cieszę, że jako Grupa UNIMOT i rozwijana przez nas sieć stacji paliw pod szwajcarską marką AVIA jesteśmy sponsorem generalnym tak prestiżowego przedsięwzięcia sportowego, jakim jest Rajd Barbórka. To wydarzenie z ponad 60-letnią historią, które co roku przyciąga tłumy widzów – nie tylko zadeklarowanych fanów sportów motorowych z całej Polski, ale także warszawiaków, którzy chcą spędzić czas w atmosferze sportowej rywalizacji. Jako firma, która od momentu powstania ponad 30 lat temu związana jest z branżą motoryzacyjną, a od lat jest największą niezależną grupą paliwowo-energetyczną w Polsce, doskonale pasujemy do profilu tego święta polskich rajdów samochodowych i jesteśmy przekonani, że to współpraca, która przyniesie korzyści obydwu stronom – mówi Adam Sikorski, prezes zarządu UNIMOT.

UNIMOT zajmuje trzecie miejsce na rynku magazynowania paliw i drugie na rynku sprzedaży asfaltu w Polsce. Firma rozwija także segment fotowoltaiki, m.in. pod marką AVIA Solar, oraz inwestuje w kolejne sektory OZE. Spółka notowana jest na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

To ogromny zaszczyt powitać w szeregach partnerów i przyjaciół Rajdu Barbórka tak doświadczoną markę, jaką bez wątpienia jest Grupa UNIMOT i rozwijana przez nią sieć stacji paliw AVIA. Cieszymy się, że sponsorem generalnym imprezy tak znanej i tak nierozłącznie związanej z historią stolicy zostaje polska firma, która jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się rodzimych grup kapitałowych. Jestem pewien, że wzajemna wymiana naszej wiedzy i doświadczeń będzie inspiracją do dalszej pracy i rozwoju dla obu stron – komentuje Romuald Chałas, prezes Automobilklubu Polski.

Marka AVIA powstała w Szwajcarii w 1927 r., w wyniku połączenia sił kilku niezależnych importerów ropy naftowej. Obecnie stowarzyszenie AVIA International zrzesza ponad 90 firm z 15 krajów Europy i zarządza siecią 3200 stacji, tym samym zajmując siódmą pozycję pod względem liczby stacji paliw w Europie. AVIA jest popularna w takich krajach jak: Szwajcaria, Niemcy, Francja, Austria, Holandia czy Hiszpania. Pod marką AVIA w Europie oferowane są także inne produkty, takie jak: oleje i smary, gaz ziemny, gaz płynny, olej opałowy i energia elektryczna. W Polsce marka AVIA rozwijana jest przez Grupę UNIMOT.

Rajd Barbórka w tym sezonie będzie miał swoją 61. edycję. To jedna z najstarszych imprez motoryzacyjnych w Polsce, a odcinek specjalny Kryterium Karowa jest uznawany za najbardziej prestiżowy w całym rodzimym rajdowym kalendarzu. Wśród zwycięzców rywalizacji na historycznym bruku w sercu Warszawy są tak legendarni kierowcy, jak Krzysztof Hołowczyc, Leszek Kuzaj, Bryan Bouffier, Janusz Kulig, Paweł Przybylski, Marian Bublewicz, Kajetan Kajetanowicz czy Tomasz Kuchar.

Zobacz  również

Paliwo za 4,99 zł/l na dwóch stajach AVIA w Łodzi dla użytkowników aplikacji AVIA GO
Za nami Forum Energy Outlook 2025 – konferencja skoncentrowana na kluczowych wyzwaniach sektora energetycznego, zorganizowana przez UNIMOT i Instytut BIRM
Bezpieczne podróże z Bernim – AVIA prezentuje nowego brand hero